BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 15, 2010


Assalamualaikum... Aper kabor kepada pembaca2..??
Sihat doP..??
Mesti korang pelikan..??
Xsampai satu hari da banyak aku posting..
Tapi nak buat mcm maner..
Daa memang aku ader banyak perkara nak luahkan..
Hukhukhuk.. Aku da tak tau nak mengadu kat saper..
My love keje..
Law dok blh gok aku ngadu2...
Haiiishh.. Dugaan2..

Tadi kawan aku mesej..
Dyer sruh aku bank in kan duit kat dyer..
Sebanyak RM100 ataupun RM200..
Katenyer nak buat belanjer..
Aku kejut gok mesej gitu masukk..
Tapi nok buat guaner op..
Kiter hutang orang..
Kiter kene r bayor..
Tapi aku bukan amboh bayor..
Aku betul2 adOk duit..
RM1 pun adok dalam beg duit..
Mesti korang kate aku nie tipu kan sbb mustahil rm1 pun xder..
Tapi aper yg aku cakapkan nie memang betul..
Hanya orang yg alami akan tau..

Aku pun pikir2 jugak.. MCm maner aku nak bank in kan duit..
Sedangkan aku adok duit satu sen pun..
Pastu aku buat keputusan utk balas msj dyer..
Aku cakap r yang aku xder duit buat mase nie...
Lamer jugak dyer cam marah2 aku..Tapi aku kene r tahan kan...

Pastu dyer setuju..
Cakap ok r nanti ader duit bank in kat aku k...
Aku menarik nafas lege..
Tapi itu utk hanya seketika...
Aku pikir pulak..
Macam maner aku nak cari duit nie..
Adoii. Law r aku nie keje xkisah..
Blh gak aku bayor rm200 sebulan.. ADooii..

Paper pun aku tetap kene bayar hutang aku tuh..
Berdosa law aku xbayar...
Petang tadi aku da berjaya menjual barangan motor aku..
DApat laa rm90...
Tapi sumer duit tuh aku bg kat ummi...
Mak aku...
Suruh beli barangan dapur...
Aku xambik satu sen pun..
Biar laa..
Hal aku xper laa.. Aku blh bertahan lagi..
Nie main kat uma xder makanan aper2..
Mak, abam2 aku, adik aku nok makan aper..??

Law r aku keje..
Da tentu kat uma aku nie senang lenang..
Beli makanan, barang2 dapor n aper2 kemudahan untuk kegunaan orang kat dalam uma...
Nie ader abang pun dok blh arap..
Igt keje blh r jugak tampung2 skit..
Hampehhh...
erm...




Salam.. Selamat pagi..
Nie karu baru da abih buat assigment..
Penat laa doLl.. Saje on9 blog jap..
Sbb nak luahkan sedikit masalah2 yang ader dalam kepaler otak nie..
Mcm posting kat bawah tuh aku da jelaskan aper masalah aku..
Cumer kat sini aku nak tambahkan sedikit..

Tadi tengah gayut2 dengan awek aku..
Best r.. Gurau2 n happy laa katerkan..
Then tibe2 masuk laaa satu msj..
Msj yg dihantar oleh kawan aku...
Aku da da agak da..
Mesti dyer nak bgtau sesuatu nie..
Aku pun dengan berani terus bace..

Dyer mintak aku ganti sesuatu barangan...
Tapi barangan tuh terlalu mahal..
Mahal sgt2.. Aku dok mampu..
Pastu dyer cakap..
Kalau dengan barangan kau dok mampu..
Dyer sruh aku bayar dengan duit...
Aku pun ok laa..
Nak tau..
Dyer sruh aku bayar RM2000..

Alahai mampus aku..
Maner aku nok cari duit tuh hah..??
Nasib baik dyer sruh aku bayar slow2..
Kalau dyer nak sekali gus..
Aku nak ambik kat maner duit tuh..
Disebabkan msj tuh masuk..
Aku jadi dOWn giler2...
Tapi aku cover sbb aku masih lagi bergayut dengan awek kesayangan aku...

Sampai sekarang aku xtau nok buat aper..
Kalau aku keje senang..
Dok laa susoh2..
Nok keje aku masih lagi belajar...
Adoii.. Penim2...
Lepas satu, satu masalah...
Mcm maner kalu aku dok mampu nok bayor..??

Haisshh.. Runsing2..
Da laa aku dan awek aku samer2 ader masalah..
Maksud aku bukan kiter orang gaduh..
Dyer ader masalah, aku pun ader masalah..
Haa..
Sbb tuh laa kiter orang cam selisih faham skit tadi..

Haaa.. Nie awek kesayangan aku..
~NOORAHAYU ERMA BINTI RAMLI~
Comel dOp..?? HikHikhIk..
Aku kesiyam kat dyer..
Masalah dyer lagi sedih...
Tapi xley citer laa..
Alhamdulillah aku ader disisinyer semasa dyer perlukan seseorang..
Aku xhenti2 bagi dyer semangat...
Memang aku takut sangat mase dyer luahkan perasaan dyer tadi..
Xpernah lagi dyer nangis mcm tuh..
Huissh... Takut2...
Maybe dyer dalam keadaan yang amat2 sedih..
Aku paham.. Aku dok kisoh..
Cumer aku rase menyesal sbb aku marahkan dyer tadi..
Mase tengah selisih faham tadi laa..
Aku xtau dyer ader masalah..
Kalu aku tau aku xbuat mcm tuh..
Maaf sayangku.. Biey dok sengaja...

Dalam dyer tengah menangis..
Aku mencari idea mcm maner nak bagi dyer senyum n xnak bagi dyer sedih2..
Aku da laa tengah gabra...
Tapi dgn spontan dyer ketawe..
Semata2 kelakar sbb aku mintak nak rehat 2minit..
Xlogik kan.. Tapi mmg dyer betul2 ketawe..
Lepas tuh aku dok henti2 cari idea..
Mcm maner nak bg dyer happy..

Lama kelamaan dyer mule tersenyum..
Sbb cakap pasal keter ferari aku.. Hahaha..
Yunk jgn kutuk2 taw.. Hehehe..
Dengan tu aku terus ambik kesempatan tuh...
N alhamdulillah..
Dyer semakin ketawe dan terus ketawe..

Tenang hati aku mase tuh..
Tapi aku tetap xblh luper pasal rm2000 tuh..
Dyer ader cakap pasal masalah tuh..
Tapi aku banyak berdalih dan marah..
Yer laa..
Dyer kan tengah moody..
Xakan nak citer pasal aku pulak..

Lepas tuh ader lah satu kejadian yg tak sepatutnyer terjadi..
hUkhUkhUk..
Di mase kami perlukan masing2..
TIbe ader pulak masalah lain yg timbul..
iSkk.. iSkk...
Kredit da abiss...
Hahahahahha...

Lepas tuh kiter orang pun ambik keputusan untuk..
TITOW!

p/s : aku pun nak blah dulu laa.. da xlarat nak pikir.. da penim nie.. chow lu k..
bye2.. gOod pagi....

Yunk.. akU sayang sama kamOoo..
KamooOo cantik...
KamOOo manjer..
KamooO baIk..
KamooO lah Mesin Basuh kU.......
Love U..!!