BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 28, 2011

AIRMATA KU UNTUK MU YA ALLAH...


Salam.. sO sOrry.. maLam niE karU nak lUahkan sEdIkit PErasaan tEntang kEhIdUpan yang sEdang kIter lalUi sEkarang.. manUsia xpErnah lEngkang dEngan maSalah kan.. bEgitU jUge dEngan karU.. sEorang manUSia yang hIna dIsIsI ALLAH..

MOHD MUZAKKIR BIN MANSOR.. namanyEr yang pEnUh deNgan pEngErtIan.. tErima kaSIh kEpada kEdUa ibU baPa kErna tElah mEMbErIkan nama yang baEk dan dIsEBalIk namEr tErsEbut tErdapat pELBgai kIsah dan pEngaLaman yang tErjaDI..

kIsah sEdIh lEbIh banYak daRi kIsah gEmbIra..?? kEnaper..?? ntah laa.. mUngkIn kErana ALLAH sEdang mEngUji dIri akU.. untUK mELIhat sEjaUh manEr kEcEkalan hatI dan Iman akU.. sEsUnggUhnya akU sEntIasa bErsabaR dEngan apEr yang tErjaDi.. mUngkIn akU tErlalU banYak dOsa.. akU rEDHa..

Dan akU bErsyUkUr kErana ALLAH sEntIasa mEmErhatIkan akU.. dEngan tUrUnnya dUgaan dan UjIan tErhaDap akU.. akU taU, dI sEtIap kEsaBaran tUh ada ganJarannyer yang ALLAh janjIkan.. samE ada dIbErI sEcara sErta mErta ataUpUn dI akhIrat kELak.. akU sEntIasa bErsabar mEnUnggU...

Ya ALLAh.. hInanYa dIrI akU dIsIsI mU.. tEtapI kEnape EngkaU maSih lagI mEnyayangI dIri kU..?? sUnggUh2 akU tErharU dan bErsyUkUr.. akU malU paDa mU ya aLLah.. tItIsan aIr mata sEorang manUsia yang hIna iniE sElalu MEngIngatI dIRi mU ya aLLah.. dUlU akU sElalU mElUpaKan dIrimU.. tEtapI sEkarang akU sUdah sEdaR.. tEtapI bOlehkah Ianya bErtahan ya aLLah..??

Ya allah.. EngkaU tahU kElEMahan yang aDa daLam dIrI kU.. dI sEtIap kElEmahan itU jUga, EngkaU mEnUrUnkan akU pElbagai ujIan.. sUdah bErtahUn lamanYa.. tEtapI akU maSIh lagI mamPU bErtaHan, BErtahan dan bErtahan kErana Ianya sEbahagIan daRi hIduP kU ya aLLah.. mCm manEr lagI untuk akU bUktIkannya ya aLLah..??

kEnapEr mErEka hanya naMPak kElEmahan yang aDer daLam dIri akU Ya aLLAh..?? kEnaper mErEka tIdak pErnah mEnILai sEsUatU pErkara tUh ya aLLAH..?? kEnaper mErEka tIdak nampak kElEbIhan yang aKU ader ya aLLah..?? aDaKah EngakU mEngkabUrI matEr mErEka2 ataUpun mErEka2 sajEr mEngkabUrinya..??

kEnaper mErEka tIdak pErnah mEmahamInya ya aLLah..?? mErEka katErkan bahawe akU EgO ..?? aDakah akU EgO ataU MErEka yang egO ya aLLAh..?? sEkIranyanya akU EgO, EngkaU bUangkanlah Ia daRi akU ya aLlah.. sEkIranya pUler mErEka mEmpUnyai EgO, Engkau bUangkanLah sEpErtima manEr akU berdOa paDa dIri akU..

waLaUpun sUdah banYak kaLI akU tErlUka, akU tIdak pErnah bErdEndam.. samEr ader dEngan kElUarga, kaWan istIMEwa, raKan2 dan laEn2 lagI.. akU tIdak PErnah bErdEndam, maLah akU sEntIasa mEmaaFkan mErEka.. tEtapI apEr kan dayEr, mErEka tIdak pErnah namPak.. tEtapI akU tahU, EngkaU mElIhat sEgala apEr yang tErjaDI ya alLah.. dIsEBabkan tUh Juger, akU sEntIasa mEngIngati dIrImU..

sEjahIl2nya dIrI akU, akU maSih lagI adEr Iman dan mEngIngatI dIrimU..?? kEnaper Ya aLLah..?? aDakah EngkaU sEdang mEmbErIkan hIDayah kEpada kU..?? jIka ya, akU bErsyUkut ya aLlah..

daRi dUlU, EngkaU tIdak pErnah mEmbErIkan kEjayaan kEpada aPer yang akU mahUkan.. hInggaLah sEkarang.. apEr yang akU cIte-citekan, EngkaU tIdak makbULkannyEr.. tEtapI daRi kECik Hingga sEkarang, akU maSIh lagI bErsaBar.. Hanya EngkaU yang MAHA MENGETAHUI.. akU bErsErah paDa dIrImu ya allah..

cUmer satU yang kU pInta ya aLLAH.. jEmpUtlah akU kE kOta mEkah ya aLlah untUk akU tUnaIkan UMRAH ATAU HAJI.. kErana akU tErsangat2 tEringan untUk kE saner.. akU mahU mEndEkati dIrimU.. jIka maLaIkat mEnjEmpUt dIrIkU dIsana, sEsUnggUnya akU rELa mEnyErahkan diRIku kEpada mU ya aLLAH.. sUnggUh2 bErUntUng.. jEmpUtlah akU ya aLLah.. jEmpUtlah akU ya aLLah.. jEmpUtlah akU ya aLLAH... =(



(YUNK.. KLIK GAMBAR NIE DULU K)

kEnangan maNIS dI chEmErOng..


Hai.. Hai... hEhE.. dIsini karU nOk samBUng lagI mEngEnai kIsah2 lUcu dan mEnarIk yang tErjaDi dalam hUbungan kaMI..

Gambar kat atas tUh kITer Orang ambIk kat aIR tErjUn chEmErOng.. XtaU laa mCM maner bOleh samPai kat sanEr.. mUler2 pErGi kat TaSIk pUtEri.. tapI kat sitU xLeh manDI sEBab kOtOr.. xsEmEna2 kITer PLan naK g chEmErOng.. apEr lagI.. daLam bEbErapa Jam dan mInIt, kITer Orang pUn samPai laa kat sanEr... naSIb baEk laa sI PuYu nIE tau jaLan nOk g tah kE nUng.. WahhH!!! ayat ganUng tErUh.. hEhEHE...

Sapa jEr kat sanEr, kITer mCm ambIk maSe skIt laa nak bErEhat kan.. FUhhhh.. LEtEy gILer tUhh.. kHEkEHkEH.. hanyEr sI pUyu niE jer yang taHu.. kEHkEHkEH.. pastU kan, kITer Orang pOWn caRI laa tEmpat nak bErkELah.. bUnyI cEngkErIk yang kUat, kEadaan yang tEnang dan bUnyI aIr tErjUn yang sunggUh2 bEst bIler mandI nantI... aIr tErjUn..??? Oh pUyu..??? nak taU kEnaper..?? jOm kIter layang cIter niE.. kHEkhEKHe..

L : yUnk, kat tEmpat manDI niE..?? mCm xdOk pUn aIr tErjUn.. tapI bUnyI tuH kat maner eRkk..??

P : dOk aU gOk yuNk.. cEr kIter tRy naEk atas tUh dUlu..
L : Ok.. kIter naEk lU..

daLam 15mInIt kEmUdian..

P : bIEy.. kat nEr niE..?? jauH lagI kEr..??
L : sKIt jEr lagI.. kTIer trY naEk atas sKEt jEr lagI.. tUh.. cEr tENgOP oRang tUh, yE naEk pah katah.. mEsti ader aIr terjUn atah nUng.. kang taDI mase kIter On thE way kang kiter napOk aIr terjUn tUH.. PErasan dOK..??

P : yEr r.. yUNk pErasan.. tapI niE maEn jaUh ngat.. LEngUh dOh yUnk..

Dan dIsaat tUh jUgoK, ader laa satU PErIngkat tUH ader tEmpat aIR mengalIR.. tErsangat2 cOmel.. dEngan dIhIasi batU-batUan yang agak bEsar.. wOw... kEHkHE.. bacEr dULu..

P : bIey.. sIni doh eRh tEmpat Orang manDI nIE...

L : ????? biar bEtUl sayam.. dOK kat ning Orang manDI..

P : yEr r bIEy.. kat anEr g.. adOK dOh tEmpat manDI.. siNi r Orang ramai marI mandI ea..

L : ?????????????? yEr dOK..?? mCM doK cayEr jEr.. dOk paDang mari daRI jaUH..

P : dakpEr laa.. aLang2 saPa dOh niE.. jOm r kIter sIap2 manDI..

akU dEngan mUker yang pEnUh kEhaIranan tErUs mEnUkar bajU dannn tErUs tErjUn...

dEbUUUusshhhh..!!!

dEngan PErasaan sErba saLah dan Ingin KEtawe...

SEKALI TERJUN AIR TINGGI PARAS BUKU LALI DAA....
KAHKAHKAHKAHKAHKAH... KAHKAHKAHKAHKAHKAH,..

koRANG baYangkan, ari tiNggi paRas bUkU laLI sI pUyu bOleh kate yang Orang ramai marI sini manDI kat siNi laa... Hahahahahhaha.. kaLau ingat balIk, MCm nOk sUker sEhari.. Hahahahhahaha.. sakIt pErUt dUk gELak.. Khakahkah..

akU xtaU laa mCM maner laa si puyU tUh bOleh bagItahu mCM tUh.. Hahahhahaha..

tapI mase mUler2 tUh kIter ORang xlaYang laa.. sEbab akU pUn banggam nOk mampUs... kEnape laa akU g pErcayErkannyEr.. kEHkEHkHE.. nOk BErEnang pUn dOk mUat.. sEbab tEmpat mEmang kEcik sangat2.. mCM tEmpat OKU.. adOiii.. pUyu2.. MCm2 laa awak nIE.. kHEkHEkhe..

maSe kITer Orang manDI2 tUh, sEMpat jUgaklaa akU maKan MEe gOrEng (maKanan pertama yang dIyer masak untUk akU) sEdap sangat2.. mEmang tErsangat2 sEdap... sambIl2 maEn aIr.. sambIl2 maKan.. makan lagI kUih2 yang dyer bELi.. fUhhh~~! sEdapp..

pastu kITer oRang maEN aIr lagI.. nOk sElam mUker pUn xbolEy.. tapI aper nak bUat... pertama kaLI g sanEr.. kEHkhKEHkHE..

lEpas sIap2 manDI, kitEr Orang pUn bErsIap laa nak baLIk.. pergi tUkar bajU dalam bILIk pErsalInan... lEpas sIap2 sUmer..

adEr laa pEkErja kat sitU datang dan bErtanyer Kan..

L : aBang.. kEnapEr abang manDi kat sitU..??

akU : ????? bakPEr..??

L : Laa.. tEpi tUh kan adEr aIR tErjUn.. kat tUh laa bIase oRang khEmoh dan manDI..

akU dEngan pErasaan yang maLu dan cOver2 sKit gtawU..

" ooOoo.. yE kEr.. kITer orang xtaHU, sEbab niE pErtama kalI mari siNi"..

pastU pEkErjE tUh pUn mCm tahan2 sUker.. akU rEzak nOk mamPUs mase tuH..a doIii.. malU gIler.. dYe pUn satU.. kEnaper xbagItahU awal2.. gIler pUnyer OLANg.. hUkhukhuK..

sElEpas kEjadIan tUH, akU gtaU kat puYU niE.. pastU aper lagI.. KIter Orang cEpat2 PErgi kat lOkaSI bErkEnaan...

hanyEr kEtawe yang tErbahak yang mamPU kamI lakUkan..

haHahahahah!! HahaHhHAHAHah! HAhAHAHAH!!

manEr laa kITer oRang tahU kat sitU BEtul2 ader aIr terjUn dan tEmpat manDI yang sangat2 bEst... argghhH!! rUginyEr,, daa laa mandI kat tEmpat OKU.. hUkhuKhuk... Hahahhah!! puYU2.. nIE awaK pUnyer paSal laa.. kEHkEHkEHkE..

tapI sEbElOm tUh kitEr Orang sEmpat abIK2 gambar kat sanEr.. sORy laa kUalIti gambar xOk....

Gambar kat atas nIE sI puyU tUnjUk untUk KEr tEmpat manDI yang sEbEnar.. hUkhUkhuk... da lamEr bEtUl kEjaDian nIE.. tapI ia adalah kEnangan yang sangat manIS... sangat2 manIs.. hIkhIKhik..

pastU pEtang tUh KITer Orang pUn bErangkat laa pULang kE dungUN.. saMPai JEr kat sanEr, sI pUyu ajak dUk kat tEpI pantai.. aJak makan n sUrUh sayEr abIS kan mEe gOreng yang taDi tUh.. sEbElOm or sElEpas maKan Kiter Orang ader ambIk gambar.. tapI sOry, kUalIti gambar xchUmEl.. hEhEHE...


Haaa.. nIe laa gamBar tUh.. maSe tUh gUa maSih lagI bErambUt panjang n sI puyU pUlak maSe niE mCM BUdak2 sEkOLah kan.. hEhEHEHE.. Insyaallah hUbUngan kamI akan tErUs bErkEKalan.. insyaallah...

tUnggUkan kIsah2 sEtErUsnya yang baKal dIcErItEkan dI dalam blOg ini.. yEhhaaa~~