BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 14, 2010


Kawan2.. Aper da terjadi kat aku nie...??
Aper salah aku..?? Kenapa masalah selalu datang..??
Aper semua nie..??
Aku da penim.. Aku da xsanggup lagi..
:-( Kenaper sumer nie terjadi..?
KENAPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku da xlarat nak mengalirkan air mata..
Masalah bertimbun2.. Iskk..
Luluh hati aku.. Tolong laa aku..
Aku da xterdaya lagi...

Kenaper nie..?? :-(

Tadi aku dengan dyer ok jer..
Xder paper yg blh digaduhkan..
Tapi tadi tetibe dyer koll..
N marah2 aku..

Aper sumer nie..????????????????
Selamer nie bukan aku xkoll n mesej..
Bukan disebabkan ader kawan aku terus aku dipersalahkan..
Sedangkan kawan aku sibuk buat kerja..
Dan aku sibuk mencari orang yg nok beli barang2 motor aku...
Sbb aku nak jual..
Tadi aku saje cakap yg aku sedang makan..
Sbb xnak buat si dia risau dan bimbang pasal aku..
N aku xmau dyer tau yg aku berada di dalam kesusahan di tahap kritikal...

Sebenarnyer aku..
Aku nak jual ren, kaberata, headblOck dan macam2 lagi...
Tu sumer barang2 yang aku sayang..
Tapi aper nak buat..
Aku kene jual jugak...
Lagi pun aku da xgune daa..
Aku bukan mat rempit mcm dulu lagi..
N biler aku dapat duit tuh..
Aku nak bagi kat mak aku..

Suruh bayar bil api, bil air, streamyx dan mcm2 lagi..
Nak beli barang2 dapur lagi..
Ader abang2 mcm xder...
Da keje tapi xnak tolong..
Kenaper aku sorang jer yg pikir pasal nie..

Ibu aku da banyak gadai barang2 berharga...
Aku pun da gadaikan kasut bola kesayangan aku...
Demi ibu aku...

Walaupun itu perkara yg amat menyedihkan..
Tapi tiada lagi penting dari seorang ibu...
Sekarang aku da tinggalkan XTVT aku berfutsal..
Buat sementara jer laa..

Tapi kenape di mase nie si dia xder bersamer aku..??
Dengan saper aku nak mengadu..??
Dengan saper lagi aku nok ambik semangat kalau tidak si dia..
Aku da penim sangat2.. Sedey..
Air mata mengalir di pipi adok saper yg tahu..

Tapi aper salah aku..?? Aku ader wat salah aper2 ker..??
Disaat aku perlukan dye, dyer pula adok di sisi aku..
Semangat aku menjadi lemah lesU..

Jap lagi aku da nak g main futsal...
Tapi da xder semangat.. Xmacam dulu2..
Tapi aku kene main jugak..
Mungkin ini last aku bermain futsal...
Sedeynyer hati aku..

Cita2 aku nak jadi seorang pemain futsal..
Mungkin akan terkubur...
Beratnyer hati ini...
Sukar untuk aku hentikan cita2 aku tuh...
Aku menangis sepuas2 hati aku...

Aku da mule penim..
Mcm maner aku nak main futsal nie..
Kuatkan laa diri mu wahai muzakkir..
Walaupun tiada siapa2 disisi mu..
Aku tau engkau xakan mudah mengalah...
Sabar laa muzakkir...

Tapi kenapa dengan si dia..??
Aku masih buntu memikirkan..
Kenapa aku dan dia xseperti petang tadi..??
Gembira dan manjE2..
Masalah.. Masalah...
Aku masih kebingungan...
Dan kesedihan yg teramat2.....................................

Kenaper kawan2 aku adok pun alami sumer nie..
Aku tengop dyer orang happy jepp..
Bersama2 keluarga yang sempurna...
Tapi aku..??

Papa... Kay rindukan Papa...
Kalau laa papa masih hidup...
DA tentu kay xmacam nie..
Walaupun papa selalu marah kay..
Tapi kay sayang papa...
Papa.. Hadirlah ke dalam mimpi kay..
Kay teringin nak tengop papa..
Wajah papa, senyuman papa...
Papa.. Kenaper hidup kay macam nie..??
Papa.. i miSs u.. :-(


Helloo~ hUp.. hUp..
Gambar pun da nak serabut kan..
Sebenarnyer dalam kepaler otak aku nie lagi laa serabut..
Da macam2 bermain dalam fikiran aku nie..
Da berapa malam aku dok tidor...
Hanya memikirkan masalah aku yg dok selesai2 lagi nie..
Aku da tak tau nok mengadu dengan saper lagi..
Haiiii... (mengeluh).. Hehehe...

Memang hidup nie dok lengkap kalau adok dugaan..
Tapi setiap dugaan tuh mempunyai duri2..
Yang menyakitkan...
Semangat, pengorbanan, kekentalan, dan aper2 lagi..
Perlu ader dalam diri aku nie..
Kalau aku mudah mengalah...
Macam maner aku nak idop dengan aman dan bahagia..

Setakat nie walau seberat mana pun halangan..
Aku tetap teruskan perjalanan hidup aku macam biase..
Memang susa nak bagi orang rase..
Kecuali seseorang tuh alami dengan sendiri..
Baru dyer tahu mcm maner beratnyer dugaan..

Dengan kekuatan yang aku ada..
Akan aku gunekan dengan sebaik yang mungkin..
Aku xakan jatuh tersungkur mengalah..
Sekiranye aku jatuh..
Aku akan Lekas aku bangun dengan semangat..
Tanpa mempedulikan aper dugaan yang mendatang...

Bukan sekali aku alami sumer ini..
Da macam2 yg aku hadapi selame nie..
Dari dulu sampai sekarang...
Keadaan masih lagi samer..
Same dan samer..
Aku pun terpikir jugak..
Kenapa sumer ini terjadi pada aku..??
Adakah aku sedang di uji..??
Tapi xakan sampai sekarang..??

Aku tau bukan senang nak jadi senang...
Erm.. Aku da tak tau laa aper nak dibuat..
Aku harus laah bersabar.. Bersabar.. Dan bersabar...

Mungkin ader hikmah disebalik nie...
Dengan kesabaran jugak..
Mungkin akan timbul satu keajaiban yg kiter sendiri tak tahu..

Kr.. Gua cHow kit rOaD lu..
Wa nak rehatkan wa punyer kepale mesin basuh gua nie..
Bye~~~~

Ossasuke_Hikaru lOve yUyU_gUemOo