BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 31, 2010


Hai kawan2.. Hehehhe.. Jangan terkejut yepp..
Yer laa.. LAmer xupdate tibe2 masuk gambar nie kan..
hehehehhe... Nak dijadikan cerita..
Gambar nie di ambik d perhentian kuantan..
Nama tempat karu xingat laa.. Luper..
hehehe.. MAap yer..

Gambar nie di ambil semasa kami berhenti menunggu kawan..
Bakal tunan aku.. (joe dengan shieda)..
Mase nie kami on the way nOk g ker jOhor..
Maklum laa.. Bakal tunam aQue nak berkonvo...
Kiter orang pergi ramai2 x.. 3 buah kereta..
Memang best giler2..
Mase kiter orang tunggu...
Sempat laa awok2 kami berkedarOs...
Nak tau kami kedarOs aper..??
TengOp kat bawah nie... Special....

Haaaaaa.... Nie r antara makanan2 yang kami masuk kan ke dalam perut..
Hehehehe... Korang nak tau x saper yang buat sumer nie..??
Makanan nie dibuat oleh bakal tunam aku..!!!!!!!!
Hahahaha.. Terima kasih sayam kerana sudi menyediakan makanan yang sgt2 sedap nie..
Sedap xterhingga...
Diantara makanan yang ada ialah :-

1. Spagetthi (kuah sardin)..
2. Caramel seakan2 sekaya... HAhaha...
3. Mee gorem kegemaran aku..
4. Air tea sUsu..

Perghhhh!! Sume sedap2... Aku berapa kali tambah makan spagetthi..
Memang sedap siot... Hahaha... Jadi jin kejap aku ari tuh..
Hahahaha... Pandainyer bakal tunam aku masOk..
Nie kohor sayam nie.. Hehehe.. untung aku.. Hahaha...

Lepas kiter orang sudoh kedarOs..
Ketibaan Joe dengan Shieda disambut dengan ceria..
Tapi kesian spagetthi da abis sebab aku.. Hahahahaha...



Haaa... yang baju merah tuh mak mertua aku...
Sebelah tUh baru shieda kawan bakal tunam aquee..
Mase nie xtahu r aper yang dibualnyer..
nok kater makan, makanan da abiss di baham oleh aku..
hehehe... jOe..?? ader.. Joe ade dengan aku..
Dup sembang... dOk cayer ker..??? ok tengOp bawah..

Haaaaa... Nie gambar curi.. Gambar nie disnap oleh awek aku...
Mase nie aku dengan joe baru jer jumper..
Tapi sembang mcm kenal lamer doh... Hahahaha..
Mase nie aku dok tahu aper yang diceritekan oleh joe..
Aku cume mengiya2kan jer.. Hahahahaha..
Gurau jer.. Mase nie joe tengoh cerite pasal kedudukan kat tempat dyer keje...
Tapi nasib baik joe nie blh wat cakap...
Sembang2.. terima kasih joe sebab sudi layang aku.. hehehehe...

bersambung.....
(rehat jap)...

Saturday, October 16, 2010

video

Sila play video lagu nie..
Sebelom base posting kat bawah..
Terima kasih...



Sayam.. bIey rindOo yUnk,.. hUkhUkhUk...
RindOooOo sangat2..
Maafkan biey.. Sbb biey kiter jadi ginie..
Kalau laa biey nie adok masalah..
Da tentu yUnk n biey dok akan jadI ginie...
Bakper laa dengan biey nie..
Hidup terumbang ambing membuatkan kiter jadi susa..
Terlalu banyak perkara yang biey nok luohkan..
Tapi xley dlm nie laa.. hUkhUkhUk..

Sayang...
Maafkan biey jika biey xley jadi yg terbaik untuk sayang..
Biey da cube... Tapi maafkan biey..
Biey tahu biey seorang pakwe yang teruk dlm banyak2 yunk kenal lelaki kan..
Bangun tidor lewat, malas, n sebagainyer...
Biey tahu yUnk bosam kan..
Dapat lelaki mcm biey nie..
Errmm.. Langsung xmenyenangkan yUnk...
Biey selalu bagi yUnk masalah..
Lepas satu, satu...
Maafkan biey... Biey da lakukan segala2nyer untuk yUnk..
Tapi biey masih belom berpuas hati..

Sayang...
Seandainyer biey gagal dalam percintaan inie..
Maafkan biey...
Mungkin yUnk da tahu aper itu erti cinta...
Bagus laa.. Biey pun suker...
Sekarang banyak yg yUnk da lalui.
Sedih, ketawe, gelak tawe, dan banyak lagi..
Biey arap dengan sumer tuh blh wat yUnk kenal erti percintaan...

Biey tahu biey mmg xgune kan..
Biey tahu.. Selepas biey mengenali yUnk..
yUnk banyak menerima masalah..
Kehadiran biey membuat kan yUnk ditimpa kesusahan..
Biey tahu yUnk.. ;-(
Dulu yang bahagia.. Senang... Sering keluar dan pergi maner2..
Buat kenangan manis..

Tapi sekarang..???
Selepas mengenali biey..?? :-(
Aper yang kiter dapat..??
Susah, masalah, sakit...
Itu jer yang kiter dapat kan sayang..
Aper yang ader dengan biey..??
Biey xder paper yUnk..

Biey ader moto buruk.. Dan kereta yang menjadi bahan orang ketawe...
Biey xder kemewahan untuk diberikan pada yunk..
Maksud biey xley nak ajak yUnk g jalan2..
Mcm yUnk kenal orang dulu2.. ;-(
(kenape laa biey asyik menagis semase menaip luahan hati pada kali ni)..

Sayang..
Biey tahu yUnk kadang2 mengeluh dengan biey...
Yunk...
Biey dok sempurna... Maafkan biey sbb hadir dalam hidup yg...
Biey datang dengan kekosongan..
.Tapi nak buat mcm maner..
Memang biey ingin menyintai diri yUnk...
Walaupun biey adok naper2...
Biey tetap ingin menyintai seseorang...
Biey dok kisoh..
Biar r orang nok kater naper pun..
Yang pertama dan penting, biey tetap ingin memiliki cinta yunk...

Tapi lama kelamaan..
Biey rase biey banyak memeningkan kepaler yunk...
Bagi susa kat yUnk.. Biey mmg bermasalah laa yUnk..
Betul kan kater biey dulu...
Hidup biey selalu diselubungi masalah..
Dari kecik sampai ke besar kan..
Ia tetap samer, samer dan samer...
;-(
Aper nak jadi nie...
Hidup biey dari dulu sampai sekarang xberubah2..
Biey takut biey kehilangan yUnk...
Kehilangan orang yg biey sayang selamer nie..
Biey da jadi takut sekarang..
Masalah datang satu per satu..
Belum lagi selesai masalah no 1..
Datang pulak masalah no 2..

Sekarang.. Biey mencari2 sesuatu untuk biey dapat menghubungi yUnk...
Tapi aper kan dayer biey...
Biey xder aper2...
Biey da cuber cari............................ ;- (
Biey nak dengar suara yUnk..
Biey nak luahkan isi hati biey...
Kiter gembira mmg senang dilihat dan ramai yang menumpang gembira..
Tapi dalam kiter kesedihan ade ker orang ambik tahu..??
Memang sukar kehidupan aku sekarang...
Sukar sesukarnyer...


Aku nak dengar suara dyer...
Aku nak manjer2 dengan dyer..
Aku nak gurau2 dengan dyer..
Aku nak dengar suara manjer dyer..
Aku nak dengar dyer ketawe...
Aku nak ;-(

Maafkan biey sayang..
Sbb menjadi orang lelaki yg paling teruk dalam sejarah hidup yUnk..
Maafkan biey.
Biey malu...
Sbb ader jugak orang lelaki yang mcm nie kan...
Maafkan biey... Maafkan biey..
Sekiranye biey xmampu bahagiakan yUnk..
Ampun maaf biey pinta..
Sesungguhnyer biey amat menyintai yUnk...
;-(


Haii kawan2... Heheh.. Jumper lagi kiter pada masa yang samer..
Hikhikhik.. Baru tadi posting.. Nie posting balik..
Huahuahuahua.. Xper2.. KOrang bacer jer k..

Xder aper yang aku nak citer kecuali law pasal masalah...
Hehehehe... Xder laa kan..
Lepas satu, satu masalah datang...
Korang nak tau x..
Kan aku dan dia sekarang ader banyak masalah..
Sumer masalah2 peribadi...
Xley nak citer laa kat korang...

Pastu kan aku dapat tau yg aku nie xley nak pergi same..
Dengan family dyer kat JOHOR..
Untuk menyambut hari paling bersejarah bagi awek akU..
Majlis konvO...
Muler2 aku dapat pergi daa..
Kire naik satu kereta dengan family dyer laa..
Aku pun happy laa kan...
Saper laa yang xhappy law adapi sumer tuh...

Tapi disebabkan kereta ayah mertua aku rosak..
Dyer pinjam laa dengan anak sedara dyer...
Itu xper lagi... Xnampak paper lagi kan..
Pastu tetibe aBam ariFF (adik ipaR akU)..
Nak pergi jugak..
Tapi aku dok kisoh pun.. Biase laa..
Xjadi aper2 masalah pun bagi aku...
Yer laa.. Kalu kakak aku dapat mcm tuh..
Aku pun nak pergi..
Daa laa awek aku nie anak suLong..
Mesti r dibangga2kan.. Hehehe...

Pastu seat belakang sedap2 3 orang jer...
Nie da empat da.. Maner cukup..
2 orang da dup depan (aku n ayOh mertua)..
4 orang kat belakang (my love, mOk tua, abam ariff n adIk aliff)..
Giler ko law 4orang dup belakang..
Da laa nak g johor... Jauh tUh..
Kalau naik van blh laa tahan...
Nie kerete wira..
Kan ader yg xsampai jOhor..

Tapi itu dok patoh kan semangat aku..
Aku tetap akan pergi...
Nie my love kater nak tumpamkan aku naik dgn keter kawan dyer..
aku muler2 malas jugak..
Xnak libatkan orang lain kan...
Tapi aku dok kisoh pun kalau xleh tumpang..
Naik bas pun aku ok jer... Bukan susa sangat pun kan..
Beli tiket, naik bas, tunggu dalam 8 or 9 jam..
Sampai laa jOhor... Pastu naik tekSi pergi kat tempat tuh..
Kurang2nyer blh tengop jugak kan..
Pasal letih ker xlarat ker mmg xder terlintas pun nak pikir pasal tuh..
Xder hal laa.. Aku buat kat orang yg aku sayang jugak kan..

Law laa xleh naik bas...
Naik motor pun jadik laa...
Naik mOtor LC kawan aku... Blh bawak laju..
Nak arap kan MBK aku mmg 5 hari belom tentu sampai.. Hahaha...
Tu sumer bukan halangan laa bagi akU...
Mungkin tuh sumer dugaan yg perlukan pengorbanan...
Kan.. Kan.. Kan.. Tol x..??
Hehehehe...
Aper guner kalau xberkorban dalam percintaan..
Hehehehe...

Paper pun kepada my love..
Jangan risau k.. Biey tetap akan sampai kat tempat yUnk kOnvO..
Biey akan pastikan bahawa biey akan memberi sejambak bunga yang ader bear kecik tuh..
Hehehehe... jangan risau k..
Biey akan buat untuk sayang....
mUahhh!
sayam kamOooo....

Friday, October 15, 2010


Assalamualaikum... Aper kabor kepada pembaca2..??
Sihat doP..??
Mesti korang pelikan..??
Xsampai satu hari da banyak aku posting..
Tapi nak buat mcm maner..
Daa memang aku ader banyak perkara nak luahkan..
Hukhukhuk.. Aku da tak tau nak mengadu kat saper..
My love keje..
Law dok blh gok aku ngadu2...
Haiiishh.. Dugaan2..

Tadi kawan aku mesej..
Dyer sruh aku bank in kan duit kat dyer..
Sebanyak RM100 ataupun RM200..
Katenyer nak buat belanjer..
Aku kejut gok mesej gitu masukk..
Tapi nok buat guaner op..
Kiter hutang orang..
Kiter kene r bayor..
Tapi aku bukan amboh bayor..
Aku betul2 adOk duit..
RM1 pun adok dalam beg duit..
Mesti korang kate aku nie tipu kan sbb mustahil rm1 pun xder..
Tapi aper yg aku cakapkan nie memang betul..
Hanya orang yg alami akan tau..

Aku pun pikir2 jugak.. MCm maner aku nak bank in kan duit..
Sedangkan aku adok duit satu sen pun..
Pastu aku buat keputusan utk balas msj dyer..
Aku cakap r yang aku xder duit buat mase nie...
Lamer jugak dyer cam marah2 aku..Tapi aku kene r tahan kan...

Pastu dyer setuju..
Cakap ok r nanti ader duit bank in kat aku k...
Aku menarik nafas lege..
Tapi itu utk hanya seketika...
Aku pikir pulak..
Macam maner aku nak cari duit nie..
Adoii. Law r aku nie keje xkisah..
Blh gak aku bayor rm200 sebulan.. ADooii..

Paper pun aku tetap kene bayar hutang aku tuh..
Berdosa law aku xbayar...
Petang tadi aku da berjaya menjual barangan motor aku..
DApat laa rm90...
Tapi sumer duit tuh aku bg kat ummi...
Mak aku...
Suruh beli barangan dapur...
Aku xambik satu sen pun..
Biar laa..
Hal aku xper laa.. Aku blh bertahan lagi..
Nie main kat uma xder makanan aper2..
Mak, abam2 aku, adik aku nok makan aper..??

Law r aku keje..
Da tentu kat uma aku nie senang lenang..
Beli makanan, barang2 dapor n aper2 kemudahan untuk kegunaan orang kat dalam uma...
Nie ader abang pun dok blh arap..
Igt keje blh r jugak tampung2 skit..
Hampehhh...
erm...




Salam.. Selamat pagi..
Nie karu baru da abih buat assigment..
Penat laa doLl.. Saje on9 blog jap..
Sbb nak luahkan sedikit masalah2 yang ader dalam kepaler otak nie..
Mcm posting kat bawah tuh aku da jelaskan aper masalah aku..
Cumer kat sini aku nak tambahkan sedikit..

Tadi tengah gayut2 dengan awek aku..
Best r.. Gurau2 n happy laa katerkan..
Then tibe2 masuk laaa satu msj..
Msj yg dihantar oleh kawan aku...
Aku da da agak da..
Mesti dyer nak bgtau sesuatu nie..
Aku pun dengan berani terus bace..

Dyer mintak aku ganti sesuatu barangan...
Tapi barangan tuh terlalu mahal..
Mahal sgt2.. Aku dok mampu..
Pastu dyer cakap..
Kalau dengan barangan kau dok mampu..
Dyer sruh aku bayar dengan duit...
Aku pun ok laa..
Nak tau..
Dyer sruh aku bayar RM2000..

Alahai mampus aku..
Maner aku nok cari duit tuh hah..??
Nasib baik dyer sruh aku bayar slow2..
Kalau dyer nak sekali gus..
Aku nak ambik kat maner duit tuh..
Disebabkan msj tuh masuk..
Aku jadi dOWn giler2...
Tapi aku cover sbb aku masih lagi bergayut dengan awek kesayangan aku...

Sampai sekarang aku xtau nok buat aper..
Kalau aku keje senang..
Dok laa susoh2..
Nok keje aku masih lagi belajar...
Adoii.. Penim2...
Lepas satu, satu masalah...
Mcm maner kalu aku dok mampu nok bayor..??

Haisshh.. Runsing2..
Da laa aku dan awek aku samer2 ader masalah..
Maksud aku bukan kiter orang gaduh..
Dyer ader masalah, aku pun ader masalah..
Haa..
Sbb tuh laa kiter orang cam selisih faham skit tadi..

Haaa.. Nie awek kesayangan aku..
~NOORAHAYU ERMA BINTI RAMLI~
Comel dOp..?? HikHikhIk..
Aku kesiyam kat dyer..
Masalah dyer lagi sedih...
Tapi xley citer laa..
Alhamdulillah aku ader disisinyer semasa dyer perlukan seseorang..
Aku xhenti2 bagi dyer semangat...
Memang aku takut sangat mase dyer luahkan perasaan dyer tadi..
Xpernah lagi dyer nangis mcm tuh..
Huissh... Takut2...
Maybe dyer dalam keadaan yang amat2 sedih..
Aku paham.. Aku dok kisoh..
Cumer aku rase menyesal sbb aku marahkan dyer tadi..
Mase tengah selisih faham tadi laa..
Aku xtau dyer ader masalah..
Kalu aku tau aku xbuat mcm tuh..
Maaf sayangku.. Biey dok sengaja...

Dalam dyer tengah menangis..
Aku mencari idea mcm maner nak bagi dyer senyum n xnak bagi dyer sedih2..
Aku da laa tengah gabra...
Tapi dgn spontan dyer ketawe..
Semata2 kelakar sbb aku mintak nak rehat 2minit..
Xlogik kan.. Tapi mmg dyer betul2 ketawe..
Lepas tuh aku dok henti2 cari idea..
Mcm maner nak bg dyer happy..

Lama kelamaan dyer mule tersenyum..
Sbb cakap pasal keter ferari aku.. Hahaha..
Yunk jgn kutuk2 taw.. Hehehe..
Dengan tu aku terus ambik kesempatan tuh...
N alhamdulillah..
Dyer semakin ketawe dan terus ketawe..

Tenang hati aku mase tuh..
Tapi aku tetap xblh luper pasal rm2000 tuh..
Dyer ader cakap pasal masalah tuh..
Tapi aku banyak berdalih dan marah..
Yer laa..
Dyer kan tengah moody..
Xakan nak citer pasal aku pulak..

Lepas tuh ader lah satu kejadian yg tak sepatutnyer terjadi..
hUkhUkhUk..
Di mase kami perlukan masing2..
TIbe ader pulak masalah lain yg timbul..
iSkk.. iSkk...
Kredit da abiss...
Hahahahahha...

Lepas tuh kiter orang pun ambik keputusan untuk..
TITOW!

p/s : aku pun nak blah dulu laa.. da xlarat nak pikir.. da penim nie.. chow lu k..
bye2.. gOod pagi....

Yunk.. akU sayang sama kamOoo..
KamooOo cantik...
KamOOo manjer..
KamooO baIk..
KamooO lah Mesin Basuh kU.......
Love U..!!




Thursday, October 14, 2010


Kawan2.. Aper da terjadi kat aku nie...??
Aper salah aku..?? Kenapa masalah selalu datang..??
Aper semua nie..??
Aku da penim.. Aku da xsanggup lagi..
:-( Kenaper sumer nie terjadi..?
KENAPE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku da xlarat nak mengalirkan air mata..
Masalah bertimbun2.. Iskk..
Luluh hati aku.. Tolong laa aku..
Aku da xterdaya lagi...

Kenaper nie..?? :-(

Tadi aku dengan dyer ok jer..
Xder paper yg blh digaduhkan..
Tapi tadi tetibe dyer koll..
N marah2 aku..

Aper sumer nie..????????????????
Selamer nie bukan aku xkoll n mesej..
Bukan disebabkan ader kawan aku terus aku dipersalahkan..
Sedangkan kawan aku sibuk buat kerja..
Dan aku sibuk mencari orang yg nok beli barang2 motor aku...
Sbb aku nak jual..
Tadi aku saje cakap yg aku sedang makan..
Sbb xnak buat si dia risau dan bimbang pasal aku..
N aku xmau dyer tau yg aku berada di dalam kesusahan di tahap kritikal...

Sebenarnyer aku..
Aku nak jual ren, kaberata, headblOck dan macam2 lagi...
Tu sumer barang2 yang aku sayang..
Tapi aper nak buat..
Aku kene jual jugak...
Lagi pun aku da xgune daa..
Aku bukan mat rempit mcm dulu lagi..
N biler aku dapat duit tuh..
Aku nak bagi kat mak aku..

Suruh bayar bil api, bil air, streamyx dan mcm2 lagi..
Nak beli barang2 dapur lagi..
Ader abang2 mcm xder...
Da keje tapi xnak tolong..
Kenaper aku sorang jer yg pikir pasal nie..

Ibu aku da banyak gadai barang2 berharga...
Aku pun da gadaikan kasut bola kesayangan aku...
Demi ibu aku...

Walaupun itu perkara yg amat menyedihkan..
Tapi tiada lagi penting dari seorang ibu...
Sekarang aku da tinggalkan XTVT aku berfutsal..
Buat sementara jer laa..

Tapi kenape di mase nie si dia xder bersamer aku..??
Dengan saper aku nak mengadu..??
Dengan saper lagi aku nok ambik semangat kalau tidak si dia..
Aku da penim sangat2.. Sedey..
Air mata mengalir di pipi adok saper yg tahu..

Tapi aper salah aku..?? Aku ader wat salah aper2 ker..??
Disaat aku perlukan dye, dyer pula adok di sisi aku..
Semangat aku menjadi lemah lesU..

Jap lagi aku da nak g main futsal...
Tapi da xder semangat.. Xmacam dulu2..
Tapi aku kene main jugak..
Mungkin ini last aku bermain futsal...
Sedeynyer hati aku..

Cita2 aku nak jadi seorang pemain futsal..
Mungkin akan terkubur...
Beratnyer hati ini...
Sukar untuk aku hentikan cita2 aku tuh...
Aku menangis sepuas2 hati aku...

Aku da mule penim..
Mcm maner aku nak main futsal nie..
Kuatkan laa diri mu wahai muzakkir..
Walaupun tiada siapa2 disisi mu..
Aku tau engkau xakan mudah mengalah...
Sabar laa muzakkir...

Tapi kenapa dengan si dia..??
Aku masih buntu memikirkan..
Kenapa aku dan dia xseperti petang tadi..??
Gembira dan manjE2..
Masalah.. Masalah...
Aku masih kebingungan...
Dan kesedihan yg teramat2.....................................

Kenaper kawan2 aku adok pun alami sumer nie..
Aku tengop dyer orang happy jepp..
Bersama2 keluarga yang sempurna...
Tapi aku..??

Papa... Kay rindukan Papa...
Kalau laa papa masih hidup...
DA tentu kay xmacam nie..
Walaupun papa selalu marah kay..
Tapi kay sayang papa...
Papa.. Hadirlah ke dalam mimpi kay..
Kay teringin nak tengop papa..
Wajah papa, senyuman papa...
Papa.. Kenaper hidup kay macam nie..??
Papa.. i miSs u.. :-(


Helloo~ hUp.. hUp..
Gambar pun da nak serabut kan..
Sebenarnyer dalam kepaler otak aku nie lagi laa serabut..
Da macam2 bermain dalam fikiran aku nie..
Da berapa malam aku dok tidor...
Hanya memikirkan masalah aku yg dok selesai2 lagi nie..
Aku da tak tau nok mengadu dengan saper lagi..
Haiiii... (mengeluh).. Hehehe...

Memang hidup nie dok lengkap kalau adok dugaan..
Tapi setiap dugaan tuh mempunyai duri2..
Yang menyakitkan...
Semangat, pengorbanan, kekentalan, dan aper2 lagi..
Perlu ader dalam diri aku nie..
Kalau aku mudah mengalah...
Macam maner aku nak idop dengan aman dan bahagia..

Setakat nie walau seberat mana pun halangan..
Aku tetap teruskan perjalanan hidup aku macam biase..
Memang susa nak bagi orang rase..
Kecuali seseorang tuh alami dengan sendiri..
Baru dyer tahu mcm maner beratnyer dugaan..

Dengan kekuatan yang aku ada..
Akan aku gunekan dengan sebaik yang mungkin..
Aku xakan jatuh tersungkur mengalah..
Sekiranye aku jatuh..
Aku akan Lekas aku bangun dengan semangat..
Tanpa mempedulikan aper dugaan yang mendatang...

Bukan sekali aku alami sumer ini..
Da macam2 yg aku hadapi selame nie..
Dari dulu sampai sekarang...
Keadaan masih lagi samer..
Same dan samer..
Aku pun terpikir jugak..
Kenapa sumer ini terjadi pada aku..??
Adakah aku sedang di uji..??
Tapi xakan sampai sekarang..??

Aku tau bukan senang nak jadi senang...
Erm.. Aku da tak tau laa aper nak dibuat..
Aku harus laah bersabar.. Bersabar.. Dan bersabar...

Mungkin ader hikmah disebalik nie...
Dengan kesabaran jugak..
Mungkin akan timbul satu keajaiban yg kiter sendiri tak tahu..

Kr.. Gua cHow kit rOaD lu..
Wa nak rehatkan wa punyer kepale mesin basuh gua nie..
Bye~~~~

Ossasuke_Hikaru lOve yUyU_gUemOo

Wednesday, October 13, 2010


Salam kepada pembaca2 blog amber..
Malam nie 13.10.10 aku sedey sangat2..
Xtau laa kenapa... What happen r..??
Ader saper2 blh tolong bgtau aku..??
Sayu ase hati ini... Tetibe rase sunyi dan sedih..
Ermm.. Aper aku nak buat hah..?
Da banyak kali aku cuberr untuk tidor..
Tapi xtidow2..
Aku rase diantara2 aper yg bermain di dalam kepaler otak aku adalah ::

1. Memang aku rindukan dyer (yuyu) sangat2..
2. Belajar memahami yuyu kerana kepenatan..
3. Aku inginkan belaian dan saat2 bermanjer..
4. Aku nok dengar gelak tawe yUyU..
5. Adakah aku bahagiakan dyer pada hari ini..??
6. Ape yang dyer pikir pasal aku hah..??
7. Adakah aku cukup2 bagus..??
8. Kenapa aku rase nok tepon jer dyer.. Tapi mungkin dyer da tidOr..
9. Aku nak jugak tepom dyer nanti biar laa dyer nak marah ker tidak..
10. Duit..???? $$$$$$$
11. Esok kene pergi jumper pegawai insurans..
12. Mcm maner dgn study aku..??
13. Aku semakin serabut..
14. Aku sedey...

Ada saper2 nak dengar luahan isi hati aku..??
Iskk.. Isskk.. Aku betul2 kesunyian..
Dok au nok ngadu kat saper..
Kenapa laa dengan aku nie..
Kenapa aku terlalu sensitif..??

Ader saper2 nak dengar luahan isi hati aku..??
Ermm..
Masih tiada siapa2 yang sudi..
So sad nOw~~

Aku rase idup aku mcm dok lengkap biler dok bersembang2 dgn si dia..
Dok gurau2... Aduss.. dok lengkap werhh!!
Sedey.. Sedey... Sedey..
Da laa aku xdapat nok sambut hari jadi dyer...
Sedangkan da berbulan2 aku plan nok sambut..
Sedeynyer hati aku adok orang yg tahu..
Mmg aku nok sambut hari jadinyer bersama..

Semalam 12.10.10 aku sedey sangat2...
Mungkin si dia dok dengar yg aku sedang menangis..
Tapi nasib baik aku blh cover suara aku..
Mmg aku gembira menyambut hari jadinyer walaupun jauh..
Cumer jauh di sudut hati aku berasa sungguh sedey..
Sbb aku teringin nok bersama hari jadinyer..
Sampaikan hari nie, aku masih lagi sedey,..
Tapi nasib baik kawan2 dyer beli kek untuk dye..
Sekurang2yer kurang laa sedey dyer..
Maafkan biey sebb biey dok mampu nok lakukan sumer tuh..
Biey da cuber untuk jadi yang terbaik..
Tapi aperkan dayer biey...
Iskk.. Iskk.. :-(

Duit..
Ermmm.. Aku malas nak citer pasal nie..
Sbb aku xmau orang lain pandang serong..
Cukup laa aku sebut duit...

SO SAD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adok orang tahu yg aku sedang menangis sekarang..
Baru aku tau, sekeras2 hati manusia..
Tersemat satu perasaan untuk menangiss...

SOBB~~ sObbB~~

:-(


Tuesday, October 12, 2010


Haaa! Nie pulok spaghetti (betul dok ejaan tuh)..??
Hehehe.. Lantak r...
nie r makanan yang paling best yg xpernah aku makan..
Mula2 aku igt xsedap..
Sbb tengop spaghetti tuh mcm keras jer..
Mmg xder selere mase tuh..
Tapi aku buat2 suker laa..
Xmau bagi ati awek aku terluka laa katerkan..
Sbb tengop dyer masak bukan main lagi..
Bersemangat...
Lepas tuh my fiance pun masok kuah sardin..
Untuk dijadikan lauk spaghetti...
Perghh!! Bau sardin menusuk di kalbu kU..
Aku pun curi2 rase...
Ambik sudu then hirup..
Hanya allah yang tau mcm maner rase kesedapan yg aku rase..
Lepas satu kali, satu kali aku ambik kuoh sardin tuh..
Hehehe.. DA laa tengah panas mase tuh..
Lepas tuh pun aku tahan...
Sbb kekg kan nok makan dengan spaghetti tuh...
Jadi terpakse laa aku tahan setahannyer...
Lamer tuh pun dyer rebus laa spaghetti yg aku tengop tadi tuh keras..
Tibe2 jadi lembut..
Hahaha.. Maklum laa..
Aku dok penoh tengop orang masok spaghetti nie..
Sumer aku rase cam pelik kan..
Hahaha.. Kelakar2...
Tunggu punyer tunggu..
Masak laa segala persiapan tuh..
Aku hidangkan tikar getah..
Air sunquick yg berais batu..
Lepas hidang sumer makanan2 tuh..
Aku jadi takut.. Takut nok makan..

Yer laa.. Aku mane penah makan spaghetti nie..
Aku takut termuntah jer..
kekg kan ati awek aku sedih pulak kan..
Tengop spaghetti tuh masih lagi mcm keras..
Argghhh! takOt..!!
Lepas tuh tunang aku nie pun ambik kuah sardin tuh..
Letak spaghetti yg da diletakkan di atas pinggan aku..
Aku pun beranikan diri untuk masuk kan kedalam mulut aku..
Perggghh!!!! SEDAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pah ceroh aku makan... Namboh 3kali..
Tunang aku tersenyum jer..
Memanjang tersenyum..
Doh main tengop aku makan dengan berselera...
Hahahha..
Buncit perut aku mase tuh..
adOoii yaaa...
Aku rindukan dengan masakan dyer..
SUmpah demi allah..
Aku rindukan makanan yg dyer buat..
Sedap sangat2..


Yearggghh! Sedap.. Sedap..
Aper pendapat korang..??
Tengop pUn da terseliur..
Yummy! yUmmy!
Ini laa caramel yg dibUat Oleh..
Insan istimewa akU (yUyU)..
Memang sedap caramel nie..
Bayangkan caramel nie kiter orang blh habiskan dalam mase yg samer..
Sedap giler tuh..
Aku da ketagih giler2 kat caramel dyer..
Geram aku biler tengop gambar nie...
Rase nok sruh dyer buat..
Tapi aper kan dayer.. Dyer ader kat KL..
arghh! yUnk.. Biey nOk caramel..!! nOk.. nOk..!!
Aku pun xtau r dyer nie pandai dlm masakan..
Sedap jugak air tangan tunang aku nie..
Da blh sgt2 jadi bini aku nanti.. Hehehe...
Walaupun caramel nie simple..
Tapi ia tetap menjadi pilihan perut aku yg tengah lapar nie..
hehehe..
aKu pun heram jugak..
Lepas aku mkn caramel dyer nie..
Aku rase mcm ketagih sgt2 mcm ketagih rokok..
Kalau laa mcm nie...
Memang aku nok sruh sokmo dyer buat caramel...

Tapi kan, semalam 12.10.10..
Aku ader sruh dyer buat kek pisang, kek biasa dan banyak lagi..
Eyyy.. Dok sabor ase nok mkn kek yg diyer buat..
Da laa aku suker kek... Suker! suker!
yUnk.. Biey nok caramel..!!!
nOk!!!!!!!!


9.10.2010..
Adalah hari yang paling bermakna..
Dimana cincin pertama disarungkan..
Oleh kedua2 jari aku dan dia..
Cincin nie amat bermakna buat aku..
Aku pun dok sangka dyer akan beli cincin..
Untuk hubungan aku dan dia..
Sememangyer aku da niat nak beli cincin untuk dyer..
Tapi apekan dayer aku..
Dyer yg beli dulu..
Tapi xper..
Yg cincin dyer nanti aku pasti akan beli jugak..
Tunggu laa ader duit nanti..
Terima kasih sayang di atas cincin yg xternilai nie..
Biey hargai sgt2...
Biey dok pernah lengkang pakai cincin nie..
Selalu di jari biey.. Rase dok lengkap kalu dok pakai..

Xper laa sayang... Kiter tunggu tahun depan k..
Biey nak kumpul duit banyak2..
Kiter kan nak bertunang.. HikHikHik..
Tu yg sayam nak kan..
Samer laa dengan biey...
Biey akan usahakan demi sayang..
Nie pun da mcm permulaan pertunangan kiter..
Tapi nie xbersaksikan saper2..
Cumer diary yUnk yg menjadi saksi kiter..
hahaha.. happy nyer biey...
Tunggu k sayang...
Kiter pasti akan bertunang..
Dan nOorahayU erma bt ramLy..
pasti akan jadi Milik Mohd Muzakkir Bin Mansor...
I LOVE U AYU...
I MISS SO MUCH..


Hehehe... Nie diantara koleksi aku Dan dia..
Gambar nie di ambil di atas diary kesayangan awek aku..
Hahahaha.. Nanti aku citer kan pasal diary dyer tuh..
Cincin dan diary adelah satu..
Barangan paling berharga bagi aku..
Walaupun itu sumer barangan dyer..
Ntah laa..Xtau kenaper..
Biler tengop gambar nie kan..
Aku rase mcm kebahagiaan muler bertambah..
Dalam hidup aku..
Terima kasih di atas semuanyer sayangkU...

Monday, October 11, 2010


11.10.2010.. (11.4 'tarikh mule2 kapel')
Tarikh nie membawa seribu makne..
Happy anniversary yg ke ?? sayam..
Hikhikhik.. Bukan luper, tapi rahsia.. hehehe..
sebenarnyer kiter orang da lamer kenal..
Pastuh nak dijadikan ceriter...
Kiter orang da alami..
pelbagai rintangan dan dugaan..
Mmg hebat setiap kali dugaan tuh datang..
Tapi dengan kekuatan kami berdua..
Cinta kami sampai sekarang masih lagi kukuh..
Cinta kami mmg unik.. unik sgt2..

Penghujung bulan feB..
Mase nie kite orang baru kenal2 dalam satu laman sosial..
"TAGGED"..
Dyer yg usha akU dUlu.. (blh tahan miang).. hahaha..
Lepas tuh dyer tengop Pic2 aku..
then dyer pun komen laa kat satu gambar nie..
aku pun pelik jugak..
Saper budak pompuan nie..
Tapi aku xtunggu lamer pun..
Sbb mase tuh aku masih lagi single..
Then aku pun bukak laa page dyer..
Tengop pic2 dyer..
pergghh!
Comel siot..

Bulan March..
Masuk jer bulan nie.. Kiter orang semakin rapat..
Berbalas2 msj dalam inbox tagged..
Aku suker layan dyer..
Sbb dyer kepale otak mcm aku..
Kepala gileW2.. hahaha..
Loyar burUk sgt2..
Kiter orang msj sampaikan gelak terbahak2..
MMg kelakar sgt2..
Pastu ader satu hari tuh kan..
aku on9 tagged..
Aku terus jer masuk kat inbox aku..
Tapi aku tengop dyer xbalas pun msj aku..
Lamer jugak..
Dalam 3hari dyer senyap..
Aku jadi murung, sedey, n sunyi2 sgt2..
Hari yg ke 4 tuh..
Aku da lemah semangat da..
Tapi bukak jugak laa tagged,,
Pastuh aku masuk dlm inbox..
aku terkejut sbb si dia tuh tinggalkan no fon dyer..
Hahaha.. Padahal aku dok mitok pun..
Aku pun aper lagi..
Ambik dan terUs koOll..
Tapi kecewe..
Dyer xangkat...HukhukhUk..
Pada sebelah malam...
Aku msj laa dyer..
Dalam sibuk msj tuh..
Aku tanyer laa dyer..
Kenapa xangkat fOn..??
blh dia jawab..
Laa tuh nO karu ker..?
Hampeh tuh awek nie..
hehehe..
Lepas tuh kan.. kan.. kan..
hikhik..
aku terus kol dyer!
Dyer angkat...

Si dia : "Hello"..
akU : "Hello". Nie yUyu erkk..??
Si dia : " haa.. Nie yUyu..

Lepas tuh.. kiter orang berborak sampai pagi..
Loyar buruk xigt nak tido..
Selagi xabis kredit..
Selagi tuh kiter orang bergayut..
Da mcm monyet da..
Hahaha..
Pastu akU pun da lamer sngt bergayut..
Asek2 kenal dalam fon..
Aku putuskan nak juper dgn dyer..
Lame jugak nok ke juper..
Main bagi alasan sokmo..

Then lamer tuh.. Aku dan dia berjumpa laa di pantai dungun..
Aku naik motor dari ganu sampai laa kat dungun..
mangat nok juper dgn dyer nie..
hehehhe..
Mase tuh aku takut giler2..
Sbb yer r... Aku nie dok r semat maner pun..
Takut yer dok kenang jer..
Tapi alhamdulillah..
Mase juper tuh dyer mapuh aku pah ceroh..
Rezak ase an.. Hahaha...Tapi sedey laa.. Sbb malam tuh jugok aku kene..
Balik ganU... Sbb ader toUrnament fustal..

Bulan 4... (special date)
Dalam awal bulan 4 nie..
Aku ader r cube nok pikat dyer..
maksud aku..
Aku cuber luahkan isi hati aku..
EheRm2x..

"yUnk (mase tuh da panggil yunk da, sejak msj2 dlm tagged lagi)..
aBam ingin nok jadikan yUnk sbagai orang istimewa aBam"..
adakah yUnk sUDi..??
"aBam da mule menyintai yUnk"..

Tapi hampeh.. Dyer igt aku nie loyar buruk n main2..
Padahal mase tuh aku betul2 serius..
Geram melanda.. Tapi bersabar..
Lamer tuh dyer bagi alasan nak berkawan dulu laa.. Aper laa..
Aku pun jadi badmooD sangat2..
LEpas hari tuh aku xputus2 bgtau hasrat aku nie..
Tapi dyer sering berdalih...
Aku pikir, aku bukan untuknyer..

Di sebabkan tarikh 11.4 (ari jadi aku) membawa tUah..
Ari tuh jugak laa dyer terima aku sebagai kekasih..
warghh! mmg dok disangke2.. akU betul2 gembire..
Tapi mase tuh dyer macam main2 dengan aku..
Aku sedih bercampur baur dengan gembire..
Lama kelamaan..
Si dia nampak aku mcm bersungguh2 untuk memiliki dyer..
Dyer sedikit demi sedikit berubah..
Dan akhirnyer cinta kami semakin indah dan bahagia..
Sampai laa ker akhir ini..
Kami bahagia sangat2...
11.10.2010.. Happy anniversary sayang...

p/s: maaf laa blogger2.. ceriter nie diringkas kan aje.. kalu nok ceriter kan..
mmg dok sempat laa.. Panjang giler..
Arap korang faham laa dengan ceriter aku nie..

Ossasuke_Hikaru LoVE yUyU_gUemOo
fOr evEr n evEr...


Hah! Nie pulak gambar aku Dan dia..
Di Kuala Lumpur..
First time aku g jUper dyer kat sane..
Dyer keje kat KL..
Xkire laa Dyer dimana2 pUn..
akU mesti pergi jumper dyer,..
Perasaan rindu selalu ader n semakin bertambah..
Mmg xblh nak tipu laa perasaan tuh..
Dengan ader nyer duit lebih..
aku terus beli tiket bas ker kuala lumpUr..
dok sabor ase nyer nok jumper dyer...
Sbb da lamer xjumper...
hUkhUk..
akhirnyer aku sampai dengan selamat..
Siap beli kerepok lagi dari ganu..
Sbb kawan2 dyer nok makan..
Dok kisoh pun..
MMg berat, tapi buat untuk orang yg kiter sayang..
MMg dok rase beratnyer tuh..
Hehhee...


Salam kepada sumer blogger2..
Maaf laa.. Da lamer dok posting dalam blog nie..
Sibuk ngat erkpun.. Maaf laa yer.. Hikhikhik..
Nie gambar mase akU dan dia..
G chemerOng taU.. Huahuahua..
Bestt wooOo...
Mandi2.. Tapi yang kelakarnyer..
Kiter orang mandi kat tempat OkU..
hahaha.. Dalam air tuh paras buku lali jer..
hahaha.. Tu sumer salah yUyu..
Ader ker ajak akU mandi kat tempat tuh..
hahaha... Dengan yakin yer kabor..
"nie r tempat orang mandi nie.."
Hahaha.. MMG aku dok leh luper laa saat2 tuh..
Kelakar giler2.. hahaha..
Pas kiter orang mandi..
Kiter orang ader dengar air terjun..
kiter orang pun try r g usha..
Last2 juper tempat orang mandi2.
Dalam.. COmel..
Kiter orang tergelak bagai orang giler..
hahahaha... yUNk2...
mmg kelakor laa...
adOiii..
Patut r mamat bangla pelik jer..
Tengop kiter orang mandi kat tUh.. adOOii laa..

Yang bestkan..
Dari dungun kiter orang g Chemerong..
Naik mUtor... Bayangkan..
Jauh giler.. Hahaha...
Sampaikan mesin basuh aku..
Da xlarat nak dup atas mutOr..
Hikhikhik..